ZERMATT (kanton Wallis, 3 tys. mieszkańców, 1620 m n.p.m.).
Miejscowość jest dostępna jedynie koleją. Stąd podejmowano liczne próby zdobycia Matternhornu (4477 m n.p.m.). Muzeum Alpejskie przechowuje pamiątki z pionierskiego okresu alpinizmu.
Wracamy na trasę główną i dalej w kierunku Sion. Po drodze możemy skręcić do Leukerbad.
LEUKERBAD (kanton Wallis, 620 tys. mieszkańców, 1411 m n.p.m.). Odległość — Sion 39 km.
Miejscowość wypoczynkowa i uzdrowisko. Ciepłe źródła wykorzystywane są do leczenia chorób skórnych, reumatyzmu i zaburzeń układu krążenia.
SION (kanton Wallis, 20 tys. mieszkańców, 512 m n.p.m.).
Odległości — Brig 53 km, Martigny 28 km.
Miasto liczy około 4000 lat! Jego znaczenie poważnie wzrosło od czasu, kiedy stało się siedzibą książąt-biskupów, którzy otrzymali z rąk ostatniego króla Burgundii — Rudolfa III krainę Wallis w lenne posiadanie. Tradycja feudalna przetrwała aż do początków XIX w. — biskup Sionu był stałym członkiem Wielkiej Rady Kantonu.
Kościół Notre Dame de Valere: typowy kościół-warownia (blanki wieży). Najstarsza część pochodzi z XI wieku, budowę ukończono dopiero w XV w. Budowniczowie w interesujący sposób rozwiązali problem nierównego podłoża, podwyższając dwukrotnie poziom kościoła kolejnymi stopniami.
Z Sion odgałęzienie do Grande Dixence. Jest to największa zapora na świecie, ogromny, żelazobetonowy blok o wysokości 281 metrów, na którego budowę zużyto 6 milionów metrów sześciennych betonu. Dzięki temu powstało sztuczne jezioro o powierzchni ponad 4 km2 gromadzące 400 milionów m3 wody. Budowę rozpoczęto w 1935 roku (elektrownia Chandoline), zakończono w 1966. Przewiduje się zwiększenie objętości zbiornika wodnego przez skierowanie dodatkowo do niego wód roztopowych z Matterhornu.
Martigny (kanton Wallis, 5,5 tys. mieszkańców, 476 m n.p.m.). Odległości — Aigle 28 km, Sion 28 km.
Ważny węzeł komunikacyjny. Stąd proponujemy krótką wycieczkę do kanionów Trentu i kaskady Pissevache, a także do przełęczy św. Bernarda.
Przełęcz św. Bernarda (2472 m n.p.m.). Droga przełęczą znana była już w czasach rzymskich. W 1800,r. przeszły tędy wojska Napoleona, powtarzając wyczyn Hannibala. W 1964 roku Szwajcarzy wspólnie z Włochami wybudowali tunel pod przełęczą, który skrócił odległość Bazylea-Turyn do 450 km. Tunel ma 6 km długości i 4,5 m wysokości a jego przepustowość wynosi ok. 600 samochodów na godzinę.
Z Martigny jedziemy w kierunku północnym i tam droga łączy się z poprzednimi trasami prowadząc do Genewy.